Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
26.09 Zwolnienia w gliwickiej fabryce Stellantis. Powód: “Unia” i nie tylko. 26.09 30-lecie PROFIX. Odbyliśmy “tour” po firmie. 25.09 Świece zapłonowe NGK – precyzja i niezawodność 25.09 Cewka zapłonowa – wszystko, co musisz wiedzieć 25.09 Nowe retrofity Philips Ultinon Pro9200

Technika

Jak poprawnie zamontować szpilkę napinacza w 1.9 i 2.0 TDI VW [FILM]

Firma Schaeffler przedstawia jak prawidłowo zamontować szpilkę napinacza paska rozrządu w silnikach 1.9 i 2.0 TDI. Prawidłowy montaż wymaga zamocowania szpilki do końca, prostopadle do głowicy. Film instruktażowy prezentuje jak sprawdzić, czy szpilka została zamontowana w odpowiedni sposób.

Zawieszanie się pedału sprzęgła w połowie wysokości VAG 2.0 TDI: przyczyny i rozwiązania [FILM]

Zapraszamy do zapoznania się z kolejną pigułką techniczną Schaeffler. W dzisiejszym odcinku ekspert wyjaśnia, co może powodować zawieszanie się pedału sprzęgła w połowie wysokości w silnikach grupy VAG 2.0 TDI. Przyczyna może być nieco bardziej skomplikowana, niż mogłoby się wydawać.

Jeden kompresor klimatyzacji, dwa układy

Firma MAHLE ma w ofercie kompresory klimatyzacji, które można montować zarówno w układach R134a, jak i R1234yf. Należy jednak wziąć pod uwagę kilka kwestii. Czynniki chłodnicze R134a i R1234yf różnią się od siebie znacznie pod względem między innymi składu chemicznego.

Poprawny montaż koła zamachowego 1.6 dCI Mercedes i Renault [FILM]

W dzisiejszej pigułce wiedzy ekspert Schaeffler zaprezentuje, w jaki sposób poprawnie zmienić koło zamachowe w silnikach 1.6 dCI występujących w samochodach Renault oraz Mercedes-Benz. Kluczowe jest poprawne ustawienie elementu oraz kolejność dokręcania śrub. Odpowiedni montaż gwarantuje brak problemów z uruchomieniem silnika. Więcej informacji znajdziecie na poniższym nagraniu.

Nowe filmy szkoleniowe na kanale YouTube MotoFocus

W ostatnim czasie znacznie poszerzyliśmy bibliotekę wideo naszego kanału na platformie YouTube. Regularnie dodajemy tam nowe filmy techniczne, przeznaczone dla mechaników samochodowych. Zachęcamy do sprawdzenia tych nowości.

Szarpanie podczas ruszania: 1.6 HDi oraz 1.6 16v [FILM]

W układach półhydraulicznych kluczową rolę pełnią elementy mechaniczne współpracujące ze sobą w załączaniu i rozłączaniu sprzęgła. Ich zużycie może powodować szarpanie. Ekspert Schaeffler wyjaśnia, na co zwrócić szczególną uwagę przy wymianie elementów, by uniknąć dyskomfortu podczas ruszania i zmiany biegów.

Silniki 1.5 BlueHDI. Z czego biorą się problemy z rozrządem?

Silniki BlueHDI, stosowane głównie w pojazdach grupy PSA (obecnie Stellantis), od lat cieszą się zainteresowaniem. To motory wysokoprężne, które spełniają rygorystyczne normy emisji spalin. Silniki mają jednak swoje wady, a szczególnym problemem jest zrywający się łańcuch rozrządu. Dlaczego tak się dzieje?

Częsta usterka w Toyocie RAV4, która objawia się zapaloną kontrolką silnika

Toyoty Rav4 z silnikami 2,5i 16V oraz napędem hybrydowym typu plug-in z 2021 roku cierpią na powtarzającą się usterkę. Jak rozpoznać tę awarię i jakie są jej powody? Na te pytania odpowiadają eksperci marki HELLA.

Zawieszanie się pedału sprzęgła w pojazdach z silnikami 2.0 TDI [FILM]

W samochodach z grupy VW z silnikami 2.0 TDI pojawiają się czasem problemy z zawieszaniem się pedału sprzęgła w połowie jego skoku. Eksperci Schaeffler wiedzą z doświadczenia, że w takiej sytuacji wymiana zestawu sprzęgłowego wraz z dwumasowym kołem zamachowym nie rozwiązuje problemu w pełni. Jakie czynności naprawcze zatem podjąć?

Zbiornik paliwa z filtrem węglowym – objawy awarii i sposób naprawy

Układ recyrkulacji par paliwa ma na celu ochronę środowiska, ochronę kierowcy i pasażerów przed zatruciem oparami paliwa, a także zabezpieczenie przed wybuchem oparów paliwa. Zbiornik paliwa z filtrem węglowym to najważniejsza część układu recyrkulacji par paliwa. Czy może się zepsuć? Jakie są jego objawy awarii? Zapytamy eksperta.

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.